Sekolah

Minggu lepas saya berasa sangat tidak puas hati dengan pihak sekolah,

Pertama sekali, mereka menukarkan jadual peperiksaan daripada 18 Mei 2011 kepada 16 Mei 2011 dan mereka batalkan cuti Hari Wesak, dan tidak mengganti cuti itu, Dengan alasan yang mereka perlukan 2 minggu penuh supaya ujian berjalan dengan lancar, Ye la tu, Masa terima jadual ujian, ujian tidak sampai 1 minggu. Dah lah pada cuti Hari Wesak saya mempunyai banyak jemputan perkahwinan antaranya ialah perkahwinan anak cikgu Tuisyen saya, saya berasa bersalah jika tidak pergi ke majlis perkahwinan itu kerana anak cikgu Tuisyen saya kadang kala mengajar saya juga. Apa boleh dibuat, redha sajalah, kalau tak ada ujian pada hari itu pasti saya akan ponteng sekolah.

Kedua, program mentor menti, saya tak tahulah kenapa, kalau guru pilih saya untuk masuk apa apa kumpulan, mesti kumpulan yang muridnya saya tak sukai dan budak budak nakal.. haihh, nasib, nasib...

Tambahan lagi dengan sistem sekolah yang terlalu menumpukan terhadap agama, ini tak boleh buat, itu tak boleh buat, macam manalah nak hidup.. haihh, boleh menjadi extremis... Kalau boleh saya ingin pindah sekolah secepatnya

No comments:

Post a Comment