Hari yang sangat tidak baik

Hari ini, Isnin, 31 Haribulan January 2011 adalah hari yang agak malang bagi saya dalam tahun 2011, Perayaan Tahun Baru Cina sudah hampir, sekolah-sekolah di seluruh negara sudah bermula untuk bercuti selama satu minggu, hanya sekolah saya yang tidak ada cuti, Apabila saya memberitahu rakan-rakan di Facebook mengenai cuti yang tidak diberi di sekolah saya, rakan-rakan mula untuk mengejek saya dengan cara mahu mengajak berjalan-jalan. Saya terpaksa tolak ajakan mereka, jika tidak tahun ini tahun PMR, saya akan pergi dengan mereka.

Pagi Isnin yang agak sejuk disebabkan hujan dimulakan dengan perhimpunan, saya harus jujur yang saya amat mengantuk sewaktu perhimpunan itu.. Tidak mengapalah, Pada waktu rehat, saya berasa sangat marah dan tidak berpuas hati dengan seorang murid di kelas saya, di Kafe dia telah menipu saya dengan memberikan saya nuget sebiji dengan harga RM1, selepas itu, plastik makanan itu dilemparkan ke arah saya tetapi ianya terjatuh ke lantai, Pada masa itu jugalah Puan Maimunan lalu dan menyuruh saya mengakatnya lalu buang ke dalam tong sampah, si "budak" itu sempat memberitahu guru itu yang saya membaling plastik itu..


LEpas makan tengah hari, pada subjek Sains, saya dan beberapa rakan kelas disuruh Ketuk-Ketampi 25 kali kerana tidak siap kerja rumah, walhal saya tidak hadir ke sekolah sewaktu guru itu menyuruh untuk membuat kerja itu. Harini ada hari yang sangat malang...

No comments:

Post a Comment