Kisah sebuah restoran di Jusco Cheras

Pada hari Ahad, 30 Haribulan January 2011, saya pergi ke Jusco Cheras untuk membeli barang barang untuk bilik saya.

Apabila saya dan ibubapa tiba di Jusco Cheras, kami pergi mencari restoran untuk makan tengah hari, setelah membaca menu restoran satu per satu, kami pun masuklah ke restoran Black Canyon Coffee. Pelayan restoran itu yang berbangsa Bangladesh memberitahu kami bahawa terdapat "Fish & Chips" seperti yang saya minta. Apabila telah duduk dan sewaktu memesan makanan, seorang pelayan restoran yang berbangsa melayu meminta maaf kepada kami dan menyatakan bahawa "Fish & CHips" sebenarnya tiada dalam menu, tidak apa lah, saya pun memesan Nasi Goreng Cina tanpa sayur sayuran hanya telur, tetapi mereka tidak boleh memasak itu, lalu kerana terlalu lapar saya hanya memesan "Vegetarian Fried Rice", ibu bapa saya pun memesan makanan mereka.

Servis mereka sangat teruk, nasi goreng saya hanya dihidangkan kepada saya selepas 30 minit, makanan yang dipesan oleh ibu saya pula dihidangkan selepas 1 jam, sebaik sahaja ibu saya makan 1 sudu nasi yang dipesan, nasi itu berasa basi, ayah saya terus memanggil pelayan restoran untuk menukarkan dengan yang baru, setelah menunggu lebih 1 jam, nasi yang mahu ditukar baru masih lagi tidak dihidang, ayah sudah tidak tahan lalu menyuruh pelayan tersebut membatalkan pesanan makanan tersebut.

Apabila kami diberi bil, ayah saya terlihat yang nasi yang sudah di batalkan pesanan itu dimasukkan ke dalam bil, Pelayan itu berkata sesuatu pada ayah saya tetapi saya tidak mendengarnya, Ayah saya berang lalu menghentak meja makan dan menjerit ke pelayan tersebut supaya memanggil pengurus restoran itu, Kes itu dapat diselesaikan dalam 5 minit.. Saya tidak tahu dan  tak mahu bertanya apa yang terjadi. Kami tidak akan mengunjung ke Restoran itu selama-lamanya
.

No comments:

Post a Comment