Cuti Raya Cina

Chinese New Year (CNY) jatuh pada tarikh 4 haribulan 2 2011, pada tarikh ini, semua warga Malaysia bercuti daripada Khamis hingga Ahad. Bagi yang bersekolah pula kami diberi cuti 1 minggu, Tetapi, Sekolah saya sangat *bernas* tidak mahu memberi kami 1 minggu cuti, saya yang berasa sakit hati "membuat" cuti saya sendiri pada hari Rabu minggu berkenaan. Pada hari rabu itu ibu saya mengambil cuti daripada kerja, kami pergi ke rumah Nenek untuk melawat nenek dan berbual bual dgn ibu-ibu saudara. Semasa berada di rumah nenek, saya mendapat satu pesanan ringkas (SMS) dari Ayah saya. Di dalam SMS tersebut ayah saya berkata yang kami akan pergi ke Port Dickson untuk bercuti pada hari Khamis, saya berasa amat gembira.

Pada pagi hari Khamis (hari pertama CNY), ibu telah mengejutkan saya, ayah dan adik pada pukul 9 untuk bersiap siap untuk pergi ke Port Dickson, kami bertolak dari rumah dalam pukul 11:30, lalu tiba di Port Dickson dalam pukul 2 kerana terdapat kesesakan lalu lintas di KL-Seremban Highway. apabila tiba di Port Dickson, kami "check-in" ke hotel yang kami tinggal, iaitu PNB Ilham Resort. Oh, Ibu dan ayah saudara serta adik saudara turut ikut tidur di Apartment kami.. Kerana letih kami tidur sebentar. Pada pukul 6 saya sekeluarga pergi berjalan-jalan di tepi pantai dan kemudiannya mandi di kolam renang yang disediakan hotel itu.

Keesokan harinya, selepas sarapan pagi, kami pergi ke pantai Blue Lagoon dan menyewa 2 buah kayak, ayah berkayak bersama adik dan saya berkayak bersama ibu, kami berkayak selama 1 jam. Ini adalah "tracklog" kayak kami. "Tracklog" ini dihasilkan menggunakan aplikasi My Tracks di dalam telefon bimbit saya.



Setelah penat berkayak, kami balik ke apartment kami untuk bersiap siap untuk pulang ke rumah.  Keadaan lalu lintas pada waktu balik agak lancar. Tiada kesesakan, setelah tiba di rumah, kami tidur kerana keletihan

1 comment: