Rumah

Minggu yang lepas adalah minggu untuk mendekorasi semula rumah saya.

Saya tidak tahu dimana ayah mendapat duit untuk mendekorasi rumah tetapi yang saya tahu ia pasti hutang.. :p

OK, pada hari Sabtu yang lepas, dalam kira-kira pukul 10 pagi, seorang wakil dari Gintell menelefon talian rumah kami dan berkata hendak datang ke rumah saya untuk menghantar dan memasang kerusi urut yang baru dibeli untuk menggantikan kerusi urut yang sedia ada yang sudah usang. Dalam pukul 1 petang, pihak Gintell datang dengan membawa 1 trak penuh dengan barang Gintell. Saya membenarkan mereka masuk ke rumah kami. Mereka membuka kotak kerusi urut baru, mereka mengambil kerusi urut lama untuk "Trade-In", kerusi baru itu mereka membawa masuk dan memasangnya. Tetapi mereka belum selesai lagi, semasa membeli kerusi urut itu, kami dapat hadiah percuma iaitu sebuah basikal eksersais. Mereka keluarkan kotak basikal dari trak mereka lalu memasangnya dulu sebelum masuk ke rumah kami. Terlampau banyak bahagian bahagian kecil yang perlu dipasang 1 per 1. Saya tengok mereka buat pun sudah nampak susah, nasib baiklah bukan beli di IKEA di mana kena pasang sendiri, mampos lah kalau macam itu.

Keesokan harinya, ayah memberitahu kami yang ayah telah membeli Sofa baru untuk ruang tamu. Kami sedang melawat nenek saya punya kakak yang terlantar di Hospital, pihak Fella Design cuba untuk menelefon ayah saya sebanyak 8 kali untuk memberitahu bahawa mereka akan datang ke rumah kami, tetapi semasa berada di Hospital itu, ayah tertinggal telefon bimbitnya di dalam kereta. Setelah meninggalkan hospital untuk pulang ke rumah, ayah cuba untuk menelefon mereka balik tetapi mereka tidak angkat telefon. Apabila tiba di rumah, kami lihat sofa lama sudah di taruk di hadapan rumah sedia untuk di buang, tetapi ayah mahu merubah tempat untuk letak sofa dan kabinet yang sedia ada di situ..

Setelah semua selesai, saya berasa sangat penat dan terus tidur dan tidak hadir ke kelas tuisyen malam berkenaan

No comments:

Post a Comment