Keputusan UPSR 2008

Pada tahun 2008, saya berusia 12 tahun dan menghadapi peperiksaan besar UPSR. Saya mengambil ujian ini di Sekolah Kebangsaan Taman Bukit Indah, Ohh saya amat merindui sekolah itu...

Pada tahun itu, sekolah membuat banyak ujian ujian untuk melatihkan diri supaya dapat mengambil ujian UPSR ini dengan betul.

UPSR berlangsung pada bulan sembilan, saya tidak ingat tarikh tepatnya, Peperiksaan ini mengambil masa selama empat hari berturut turut,  Dua subjek setiap hari, kami juga dibenarkan pulang sekiranya telah siap dan telah memasti jawapan dalam kertas soalan itu diperiksa balik

Dalam bulan 11, keputusan UPSR telah diumumkan, saya bangun awal pada hari itu kerana teruja hendak mengambil slip peperiksaan saya, pada pagi yang indah itu, sekolah telah mengadakan persembahan persembahan yang tertentu, ada juga acara naik ke atas pentas untuk menerima "scroll" dan tanda sebagai tamatnya alam sekolah rendah.

Pada pukul 12 tengah hari, semua pelajar diarah supaya berada di dalam kelas masing masing, saya dan rakan rakan tidak sabar untuk mendapatkan keputusan kami, satu persatu nama yang dipanggil  dan diberitahu keputusannya, setelah dalam 10 orang dipanggil, nama saya pula yang dipanggil, Cikgu memberi saya slip dan berkata secara kuat "TAHNIAH, Anda telah berjaya mendapat 5A dalam UPSR", itulah saat yang tidak boleh dilupakan dalam hidup saya. Saya berharap saya boleh dapat 8A untuk PMR tahun ini. InsyaAllah

No comments:

Post a Comment